Saturday, July 4, 2009

PERJALANAN DEBAT ....

UM vs UNITAR

pergh..undi dicabut secara rambang...agak keterlaluan cara ini..mandatori..aku tak ingat la ipt mana yang cabut undi tue..tapi yang pasti itu adalah tajuk yang paling membunuh team unitar..sbab kami langsung tak ada isi...rasa nak menjerit je time tu..tapi nasib la aku masih lagi waras...ni tajuknya "BOTOL SUSU PLASTIK WAJAR DIHARAMKAN"..pastu nak tahu sape lawan kami????tekalah.....haaaaaa..UM..yang diwakili oleh firdaus,azzairi dan adeline..wah,cuak giler...cam nak jatuh jantung..unitar sbagai kerajaan dan um sbagai pembangkang..ni semua terjadi selepas kami menentukan melalui balingan duit syiling yang diilhamkan oleh azzairi um..kiteorang pun ikut je lah..so,aktiviti penipuan kami dilakukan ole pm kami noy..entah apa yg dia merapu,then ifa sbagai timbalan PM smbung merepek..pastu tibe pulak aku ketua menteri pertahanan sambung pulak dengan mencampur adukkan isi kedua2 mereka dan hasilnya...aku memutarbelikan ayat dan kepala otak budak um...huhu padan muka..tapi aku tak tahan betul..lepas habis je kiteorang gelak macam nak tertanggal gusi..lawak gile isi kiteorang..tah ape2 ntah..padan muke korang kena bidon ngan kami..aduh joshua,sekarang kami menyambung delegasi merapu ko..hahaha...aku nampak budak um cam bengang je coz diaorang serius gile...kami pulak dok gelak cam orang meroyan...

ni resultnya;

juri:3-0
margin:9.33
kemenangan:um
pendebat terbaik:firdaus um


walaupun kalah kiteorang puas ati sbab juri bagi teguran dan tunjuk ajar yang membina..kami pun dapat sedikit sebanyak ilmu dari pihak um yang sememangnya kaya dari segi pengalaman dalam arena perdebatan ni..thankz to all..

No comments:

Post a Comment