Saturday, July 4, 2009

dunia debat...

dunia debat???ape benda neh????haha..mungkin korang pun nak tahu nape aku tulis tentang dunia debat ni..camni alkisahnya...sebenarnya..aku tak berminat lansung dalam dunia debat nie..apatah lagi untuk mewakili mana2 institusi pun..cukuplah pengalaman aku berdebat mase plkn 2 tahun lepas..sebenarya si noy yang terlibat untuk debat nie..aku just ikut dia je..temankan dia je g sana sini..tibe2 aku pulak turut diheret dan diseret semula ke arena perdebatan nie..masa tue tuhan je tau camane perasaan aku..rasa cam nak memberontak jek..tapi ape bole but..aku xberdaya..waaaaaa..bermula dari detik itu aku mula menyibukkan diri mencari isi untuk debat tu..lupe nak bagitau..debat pengguna..hari2 aku duduk menghadap komputer kat workstation unitar..penat gila...aku rasa kalau ada award pelajar paling setia mengunjungi workstation ni,akulah calon pertama selain si noy...huhu..pagi petang siang malam kami dok perah otak mencari database..alhamdullilah..dapat jugak isi sikit2..tu isi untuk debat perpaduan yg diwakili olh aizuddin,joshua,kalai n zaidatul..untuk debat pengguna kami dapat isi sikit je sbab kekurangan masa dan bimbingan dari orang yang berpengalaman..tapi xpe la sbab kami anggap ni adalah satu cabaran..dan selepas habis mencari semua data2 yang diperlukan aku mendapati bahawa:
  • mata aku semakin rabun

  • kepala otak aku semakin blurr

  • banyak gila bnda yang aku tak tahu pasal pengguna.

1 comment:

  1. bagus2 ida biar nenda/tante kita bace cte ko nie, biar dia tahu yg dia sebenarnya perlukan kita eheheheh...ogr penat tau kan...sebab tue kita dpt award dari gaint heheh kan...kita nie setia orgnya....ko harus berhati-hati yea dgn noy tu...sbp kemana-mana pun dia pegi dia heret engko sekali hahah...

    ReplyDelete