Monday, October 19, 2009

tragedi................

gambar sekadar hiasan


semalam merupakan hari yang paling menyeramkan bagi aku...
tragedi berdarah berlaku....sorang chinese gurl bunuh diri dgn terjun dari tangga tingkat aku...tingkat 12...aku xsangka pulak bunyi benda jatuh yang kuat 30 minit sebelum aku dapat tau ada orang bunuh diri tu adalah bunyi budak tu terjun ngan piring astro tu skali...aku n noy guess orang buat jalan yang buat keje.....aku dapat tau pun coz roomate aku,saidah,yang gtau coz dia baru balik mase polis tgah uruskan mayat budak tue...astaga....seram sejuk aku dibuatnya...xsangka pulak yang gurauan kak anis tadi menjadi...huh....for the first time in my life,aku betul2 mengalami saat2 itu....tapi aku xpasti la budak tu betul2 penghuni tingkat 12 atau dari tingkat lain....aku sempat gak tengok polis bawak mayat budak tu...kecik jek...tapi cam berat jek...entahlah..maybe jasad dah kaku tapi roh masih lagi berlegar2 xnak tinggalkan jasad dia....wallahuallam r...actually ni bukan kes pertama orang bunuh diri kat tingkat aku ni...kalau xsilap auntie kedai bawah tue cakap ni dah kes ke3 sejak tahun 2007...tingkat yang sama n blk yang sama n tmpat jatuh yang sama serta bangsa yang sama(cina).nape ek???ada gak mulut masin yang cakap tingkat aku ni 'keras' sikit n berbadi....hmmmm...pada aku ni la kalau orang yang tak ada agama...suke2 hati jek bunuh diri...so we as a muslim kena la berwaspada...kalo ada masalah jangan r sampai nak bunuh2 diri...berpegang pada ajaran agama kita k...bunuh diri tu dosa tau...xcium bau syurga...so daripada kejadian tu,aku n noi xbleh tido...ada je yang tak kena...rase panas semacam je smalam....bunyi bnda jatuh,bunyi budak nangis,bunyi pelik2 r..huh...seriuosly i cant sleep....so aku buat keputusan untuk tidak ke kelas HOTEL COOKERY hari nie...aku xboleh tumpukan perhatian lansung....bunyi budak tu jatuh semalam masih lagi terdengar sampai sekarang...lagipun aku ada hal nak diselesaikan....so advice aku pada semua,BERHATI2 DI TINGKAT 12 BLOK E KELANA PUTERI...oppppppppppssssssssssss!!!!!gurau la....ni yang betul2.....SAYANGI NYAWA ANDA KERANA MASIH RAMAI YANG MENYAYANGI ANDA SAMA ADA ANDA SEDAR ATAU TIDAK...so,reung2kan dan selamat beramal..........

No comments:

Post a Comment